Hey en Mymind

De laatste weken hoor ik veel om me heen over de nieuwe e-mail dienst HEY. Een weldoordachte nieuwe benadering van e-mail, van de makers van Basecamp.

Ik heb er naar gekeken en het is zeker niet verkeerd. Dus als je nog een goede plek zoekt voor je mail, voor $99 per jaar zit je daar wel goed.

Maar waar ik nauwelijks mensen over hoor is Mymind. En dat is gek, want dat is zo supergaaf en zo anders dan alles wat ik ooit eerder zag.

Het werkt als een tweede brein. Als je iets ziet op het web (site, video, plaatjes, tekst) dan sla je het met 1 klik op. Klaar. Echt klaar.

Want als je het later weer wil zoeken dan kan dat heel eenvoudig, want er wordt meer opgeslagen dan alleen de link, maar ook de meta data eromheen. De tekst op de pagina, de categorie en ook wat er op de plaatjes staat. Ik gebruik inmiddels en het is echt geweldig.

Eindelijk worden er weer eens producten gemaakt die écht vernieuwend zijn. Het voelt bij beide producten een beetje alsof we weer terug zijn in 2007.


📫 Dit artikel verscheen eerder op Good Monday! De wekelijkse nieuwsbrief vol inspiratie en moois die ik elke maandag om 9.00 verstuur.